Inden afgang skal alle deltagere have tilmeldt sig på ansk.dk, som også fungerer som ansvarsfraskrivelse. Jollen der skal bruges skal desuden bookes ved at udfylde feltet ”Udstyr”.

Dykkerlederen skal kunne stå inde for at alle deltagere kan udføre dykkene på forsvarlig vis.
Efter brug skal listen gennemgås og alle fejl/mangler samt beskadiget udstyr skal informeres til materialeudvalget: Peter Valler - Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller 29 25 30 88.

Før afgang:

  • Gennemgå listen for at sikre at alt er samlet. Start eventuelt med at samle alt fællesudstyr inden eget udstyr pakkes.
  • Kontroller logbog for fejl og bemærkninger fra tidligere ture
  • Kontroller at lyset på traileren fungerer og at der er luft i både dæk og RIB (vær opmærksom på at RIB'en udvider sig når den varmes op af solen).
  • Kontroller at der er olie på motoren.

Husk:

  • Oxyboks
  • Nødkasse
  • Nøgle til RIB
  • Dykkerflag
  • Min. 3 ruller reb
  • Min. 2 bøjer
  • Anker og blylodder
  • Evt. tønde/kasse til opbevaring af udstyr
  • Evt. funktionstest af motor/båd

Jollerne i vandet:

Vær opmærksom på ikke at køre hjulene helt ned i vandet, maks til nederste fælgkant, da bremserne ikke kan holde til saltvand og pas på at ledningen til lyset ligeledes ikke kommer i vandet eller bliver beskadiget. 

Efter brug:

  • Vask jolle grundigt, og skyl kølekanalerne på motoren med ferskvand i min. 2 min.
  • Tag motorskjold af og åben alle luger i konsol.
  • Husk at fylde den op med benzin efter brug (evt. også olie).
  • ALT udstyr skal lægges tilbage på sin plads efter brug.
  • Udfyld logbog.
  • Alle fejl og mangler skal rapporteres til et medlem af materialeudvalget, eller direkte til Peter Valler – 29 25 30 88. Dette gælder også evt. mistet udstyr på turen, så som reb eller anker.

- Materialeudvalget